نیاز به ایمنی موجب ظهور این اختراع شد، سازنده این نوع از قفل فردی آمریکایی به نام لاینوس ییل بوده است. از انواع قفل ها میتوان قفل سوزنی غلتان را نام برد که بسیار پر کاربرد است. این قفل از ایمنی بالایی برخوردار است و برای باز شدن فقط به کلید اصلی نیاز است. سوزن های غلتان در این قفل ها با طول های متفاوت هستند و در انواع قفل های لوله ای و شعاعی کاربرد دارند. در ادامه طرز کار این قفل و نحوه عملکرد کلید در آن را شرح خواهیم داد:

هنگامی که کلیدی در قفل نیست سوزن های غلتان آبی در شکل توسط فنرهای تعبیه شده در بالایشان به سمت پایین فشار وارد میکنند و مانع از چرخش توپی قفل زرد رنگ در شکل میشوند. توپی قفل نمیچرخد مگر اینکه کلید اصلی قفل وارد شود.

وقتی کلیدی به جز کلید اصلی قفل درون قفل وارد شود سوزن های قرمز کلید و سوزن های غلتان آبی در راستای لبه توپی زرد رنگ قفل قرار نمیگیرند تا توپی بچرخد پس قفل باز نمیشود.

با وارد کردن کلید اصلی شکاف بین سوزن های قرمز کلید و سوزن های غلتان آبی قفل با لبه توپی زرد رنگ قفل در یک سطح قرار گرفته و دیگر چیزی مانع چرخش توپی زرد رنگ قفل نیست.

حالا باچرخاندن کلید در قفل توپی زرد رنگ قفل نیز میچرخد و قفل باز میشود.

درباره ما بیشتر بدانید..

خدمات قفل و کلید سازی مهران در زمینه ساخت و تکثیر کلید های ضد سرقت اتومبیل و منازل و ساخت و نصب و تعمیرات انواع ریموت کنترل و درب های پارکینگ فعالیت دارد...ادامه مطلب..

ارتباط با ما

  • ایران - تهران - خیابان اشرفی اصفهانی - خیابان باهنر - خیابان هجرت - پلاک 52
  • 82 37 530 0912
  • 021-44015312
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شبکه های اجتماعی

  

Top