کلید سازی | کلیدسازی

قدمت شغل کلیدسازی از زمان اختراع قفل و کلید و استفاده عمومی از آن ها برمیگردد. در گذشته کلیدسازی توسط آهنگران انجام میشد و شغل کلیدسازی دارای یک صنف مجزا نبود، با پیشرفت صنایع فلزی و افزایش جمعیت بشر نیاز ما به کلید و کلیدساز نیز بیشتر شد. امروزه علاوه بر مغازه های ثابت کلیدسازی مراکزی تحت عنوان کلیدسازی شبانه روزی و سیار به وجود آمده است که کلیه خدمات کلیدسازی را در هر زمان و هر مکانی برای مشتریان خود ارائه میدهند.

افراد هنگام گم کردن و یا فراموش کردن کلید یا سوئیچ خود وهمچنین برای تکثیر کلید به کلیدساز مراجعه مینمایند. به دلیل حساسیت کلیدسازی و امنیت افراد بهتر است هنگام نیاز از افراد شناخته شده و مطمئن سرویس بگیریم.

برای ورود به شغل کلیدسازی لازم است مهارت، دانش و تخصص این کار را داشته باشیم. در این خصوص افراد یا با شاگردی پیش یک کلیدساز ماهر این مهارت را میاموزند و یا  این شغل را از پدر خود به ارث میبرند و در بهترین حالت میتوان در دوره های آموزشی این حرفه شرکت نمود. علاقه مندان به شغل کلیدسازی بعد از آموزش به اتحادیه های صنفی رفته و درخواست پروانه کسب دریافت مینمایند و بعد از اخذ پروانه مبادرت به افتتاح  محل کسب خود مینمایند. کلیدسازی نیز مثل سایر مشاغل فنی دیگر در ابتدا درآمد چندانی ندارد . اما بعد از شناخته شدن با پشتکار و تبلیغات . میتوان از شغل کلیدسازی درآمد خوبی کسب نمود.

شغل کلیدسازی شغلی فنی و خدماتی است. مشتری یک کلیدساز عموما مردم محلی هستند پس یک کلیدساز موفق باید دارای روابط عمومی بالا و امین جامعه باشد. کلیدساز به مشتریان خود ممکن است . خدماتی نظیر ریموت، دزدگیر، قفل، گاوصندوق، کلید رمزدار، کلید الکترونیکی، کلید کددار، ساخت و تعمیر قفل و کلید و ... را ارائه نماید.

در واقع کلیدسازی یک هنر است، برای ساخت کلید علاوه بر استفاده از بزار و وسایل مخصوص از دستگاه کلیدسازی نیز استفاده میشود. آنچه در کلیدسازی اهمیت دارد میزان مقاومت جنس آلیاژی است که کلید از آن ساخته میشود و عموما کلید های استاندارد از آلیاژهای مناسب نیکل و کرم تهیه می شوند.

درباره ما بیشتر بدانید..

خدمات قفل و کلید سازی مهران در زمینه ساخت و تکثیر کلید های ضد سرقت اتومبیل و منازل و ساخت و نصب و تعمیرات انواع ریموت کنترل و درب های پارکینگ فعالیت دارد...ادامه مطلب..

ارتباط با ما

  • ایران - تهران - خیابان اشرفی اصفهانی - خیابان باهنر - خیابان هجرت - پلاک 52
  • 82 37 530 0912
  • 021-44015312
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شبکه های اجتماعی

  

Top