در این مقاله به بحث در مورد راهکارهایی میپردازیم . که با آگاهی از آن میتوان تا حدودی از سرقت قطعات داخلی خودرو بکاهیم. لطفا این مقاله را با عزیزانتان به اشتراک بگذارید.

 

1 - استفاده از قفل های زاپاس بند : با استفاده از این قفل ها که عموما بصورت خشابی بر روی میله نصب شده در وسط رینگ خودرو قرار میگیرند میتوان تا حدود بسیار زیادی از سرقت لاستیک های زاپاس خودرو ها جلوگیری نمود.

2 - استفاده از قفل کاپوت : با استفاده از قفل های کاپوت مجهز به قفل دوم که از جلو پنجره خودرو بیرون میزند میتوان امکان بازنمودن درب موتور را بدون آزاد کردن قفل مسدود نمود . در این روش امکان باز نمودن درب خودرو توسط سارقان با شکستن شیشه یا خم کردن درب غیر ممکن می شود.

3- نصب تقویت کلاف : در خودروهایی چون اتومبیل پژو 206 که دارای کلاف درب نرم و قابل انعطاف است نصب این گونه تقویت کلاف ها مانع خم شدن درب خودرو می شود.

4 - نصب GPS : با نصب دستگاه های ردیاب میتوان از موقعیت لحظه ای اتومبیل خود توسط اپلیکیشن های گوناگون اطلاع یابید . در انواع پیشرفته این ردیاب ها توسط رله های مدارات این فناوری میتوان اتصالات خودرو را به این دیوایس متصل نموده و در مواقع لازم دستورات قابل اجرا بطور غیر ارادی از طرف راننده را به خودر القا و به انجام رسانید و در صورت لزوم خودرو به سرقت رفته را خاموش یا دچار نقص فنی و توقف اجباری نمود. تا بتوان اقدامات تامینی لازم  در جهت بازپس گیری آن را انجام داد.

5 - بعد از خرید اتومبیل جدید حتما نسبت به تعویض رمز الکترونیکی کلید یا ریموت هوشمند خودرو اقدام نمایید . این نکته بسیار حایز اهمیت است . متاسفانه بسیاری از سرقت های خودرو توسط کلید های یدک مفقود شده انجام می پذیرد.

6 - جهت تعمیر اتومبیل خود تا حد امکان از افراد معتبر یا دارای پروانه کسب استفاده کنید .

7 - جهت فروش اتومبیل خود به هیچ عنوان تنها داخل خودرو ننشینید همیشه یک همراه  در عقب خودرو از طرف شما بنشیند . بسیاری از سارقین از این طریق اقدام به ربایش خودرو و زورگیری مینمایند.

8 - داخل کابین خودرو اجسامی را که جلب توجه میکنند از دید ناظران بیرون پنهان نمایید . و در هنگام خروج از خودرو با قفل هایی چون پدال یا فرمان به ایمنی خودرو خود بیفزایید.

9 - در حین حرکت و توقف پشت چراغ قرمز بخصوص در صف اول حتما درب ها را قفل و شیشه های اتومبیلتان را بالا بیاورید و در صورت هر گونه تهدید با اجسام تیز و برنده هیچ اقدامی در جهت مبارزه با زور گیر انجام ندهید در این موقعیت شما امکان تحرک و مبارزه ندارید و درگیری شما و سارقین در صورت استفاده از چاقو باعث جراحت های شدید و منجر به فوت می شود.

10 - هرکز کودکان خرد سال را در اتومبیل تنها نگذارید  و برای باز نمودن درب های پارکینگ غیر اتوماتیک ابتدا اتومبیل خود را بطور کامل خاموش و پس از پیاده شدن حتما درب آن را قفل نمایید و پس از آن اقدام به بازگشایی درب پارکینگ نمایید .

 

 

 

 

درباره ما بیشتر بدانید..

خدمات قفل و کلید سازی مهران در زمینه ساخت و تکثیر کلید های ضد سرقت اتومبیل و منازل و ساخت و نصب و تعمیرات انواع ریموت کنترل و درب های پارکینگ فعالیت دارد...ادامه مطلب..

ارتباط با ما

  • ایران - تهران - خیابان اشرفی اصفهانی - خیابان باهنر - خیابان هجرت - پلاک 52
  • 82 37 530 0912
  • 021-44015312
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شبکه های اجتماعی

  

Top