گاهی در مورد نحوه جلوگیری از سرقت منازل با توجه به ورود تکنولوژی های اتوماسیون درب های اتوماتیک به داخل کشور عزیزمان . متاسفانه فرهنگ استفاده و هشدارهای لازم در این خصوص به هموطنان داده نشده. این مقاله گزیده ایست چند در این خصوص. خواهشمند است این مطالب را به دیگران نیز گوشزد بفرمائید.

1 - درب های فرفورژه را از داخل به وسیله طوری های مشبک طوری محصور کنید که امکان خلاص نمودن جکها از بیرون غیر ممکن شود.

2- هر چند روز 1 بار جلوی درب بایستیدو درب را باز کنید. حال دکمه ریموت کنترل را بفشارید تا درب بسته شود . حال به سرعت از بین درب عبور کنید. در صورت سلامت چشم های جک . درب میبایست به سمت باز شدن حرکت کند در غیر این صورت شما حتما میبایست چشمی های درب را تعویض کنید .... فورا با یک سرویس کار تماس بگیرید و موضوع را اطلاع دهید. زیرا خطر برخورد درب با بدنه اتومبیل شما وجود دارد.

3 - درصورت جابجایی نفرات و یا مفقود شدن ریموت کنترل در ساختمانتان حتما نسبت به تعویض کد ریموتها اقدام کنید برای این منظور کافیست کلیه ریموتها را جمع آوری کرده و با سرویسکار تماس بگیرید.

4- حداقل هر 3 ماه یکبار از سرویسکار خود بخواهید تا جکها را بازدید کند و در صورت لزوم تدابیر لازم را اتخاذ کند.

5 - برای دربهای 2 لنگه حتما قفل برقی مناسب را به جفت دربها وصل کنید تا با ضربه زدن به درب از بیرون بازوها از هم باز نشوند.

6- دقت کنید مارک بازوهای نصب شده جک درب پارکینگ شما با مارک مدار فرمان ( قسمتی که سیم ها بر روی آن سوار می شوند) یکسان باشد.

7-جهت تعویض کد ریموتها اثلا نیازی به تعویض ریموت جدید ندارید فقط کافیست ریموتهای قدیم شما بعد از پاک کردن کد قدیم مجددا فعال شوند....... پس هزینه اضافه ممنوع!!!!!!!

8- در صورت باز شدن بازوهای درب جهت ارسال به تعمیرگاه شما میبایست تا مدتی کوتاه از درب بصورت دستی استفاده کنید . خواهش مند است حتما از تعمیر کار بخواهید تا برق اصلی سیستم اتوماتیک شما را به طور کامل از مدار قطع نماید. زیرا در بسیاری موارد اتصالی سیم های لخت صدمات بسیار زیادی را به شما تحمیل می سازد.

9- منازل شمالی دقت داشته باشند که دکمه های ریموت را بطور مجزا برای باز شدن درب اصلی و رمپ مورد استفاده قرار دهید.

10- اخیرا مشاهده گردیده عناصری سود جو اقدام به چسباندن شماره تلفن بر روی جکهای درب پارکینگ شما میکنند به هیچ عنوان نه به آنها کاری واگذار کنید و نه آنها را به منازلتان راه دهید. و معمولا برای رسیدن به مقاصدشان شما را فریب می دهند و خود را نصاب درب شما معرفی کرده و میگویند برای بازدید رایگان یا اعلام تغییر شماره تلفن آمده اند و در همان فرصت برچسب تبلیغاتی خود را بر روی درب پارکینگتان چسبانده و شماره تلفن سرویسکار واقعی شما نابود میکنندتا به وی دسترسی نداشته باشید.

در پایان برایتان از شما به جهت صرف وقت گرامیتان جهت خواندن این مطالب سپاسگذارم.