شاید  یکی از مهمترین دغدغه خریداران اتومبیل این باشد که ‘علاوه بر کلیدی که مالک قبلی در اختیارم قرار داده است . چگونه می توانم سایر کلید ها را از کار بیندازم ؟

با توجه به اینکه خصوصیات امنیتی برندهای اتومبیل با هم متفاوت است . در این مقاله سعی بر این می باشد بتوانیم اطلاعات جامعی از سه برند غول خودرو ساز دنیا که اتومبیل هایشان در ایران مورده استففاده قرار میگیرد در اختیار خواننده گرامی قرار دهیم.

در مورد اتومبیل های برند تویوتا : بدین صورت است :

جهت پاک کردن کلید های غایب می بایست تکنسین کلید ساز یا تعمیرگاهی کلیدهای ساده را به روش دستی یا توسط دستگاه عیب یابی این کار را انجام دهد .

و برای حذف کلید های هوشمند(کیلس) حتما می بایست این کار توسط دستگاه عیب یاب انجام بپذیرد.

* نکته : لازم به ذکر است در مدل های قدیمیتر که از کلید استفاده میشود حافظه امنیتی اتومبیل قابلیت پذیرش 8 میکروچیپ ( تراشه ) کار گذاری شده در اتومبیل را دارا است . در این تراشه ها امکان کپی برداری توسط دستگاه های خاص وجود دارد و بهترین پیشنهاد حذف کلید های قدیمی و ساخت کلید های جدید است با این کار آیدی های میکروچیپ کپی شده قابل بارگذاری نخواد بود و عملیات تعویض کد سیستم امنیتی بطور کاملا امن صورت می پذیرد.

در مورد اتومبیل های مجهز به سیستم هوشمند این ظرفیت به 4 عدد ریموت هوشمند تقلیل می یابد .

در مورد اتومیل های برند بنز : بدین صورت است :

ما در ایران سیستم امنیتی بنز به 3 صورت داریم/ که به ترتیب تک تک این سیستم ها را برای خواننده گرامی باز میکنیم.

سیستم 1 امنیتی بنز : مبتنی بر کلید و میکروچیپ می باشد و یکی از ابتدایی ترین سیستم ها با امنیت بالا است و برای پاک کردن کلید های مفقودی می بایست یونیت ایموبلایزر را باز نموده و توسط مجموعه ای از عملیات های الکترونیکی و با پروگرمر آیسی اطلاعات تراشه های کلید های مفقود شده را از حافظه آن استخراج کرد.

سیستم 2 امنیتی بنز : این سیستم مبتنی بر کلیدهای هوشمند است و با خواندن اطلاعات EZS اتومبیل ( محفظه ورود ریموت ) میتوان به اطلاعلت بی نظیری چون : تعداد کلید های کد خورده در سیستم امنیتی - کیلومتر کارکرد اتومبیل - آخرین کلید مورد استفاده واقع شده - و اینکه هر کلید به چه دفعانی اتومبیل راروشن نموده اند و... دسترسی یافت و لی نکته حایز اهمیت در این سیستم این است که برای ساخت ریموت های هوشمند در این سیستم امنیتی ملقب به FBS3 حتما می بایست پسورد سیستم امنیتی اتومبیل از طریق سرور دستگاه های کد دهی محاسبه شده و بر روی کلید بارگذاری گردد.

سیستم 3 امنیتی بنز: تقریبا از سال 2014 میلادی به بالا سیستمی به نام FBS4 بر روی خودروهای بنز نصب گردیده اند که در حال حاضر برنامه ریزی کلید هوشمند را فقط به صورت Online با اتصال به سرور کارخانه Mercedes Benz با ورود اکانت نامبرهای کاملا سری انجام می دهد و کاملترین سیستم امنیتی حال حاضر در اتومبیل های دنیا می باشد .

 

در مورد اتومبیل های بی ام دبلیو : ما با چالشهای تغییر نسل مکرر این سیستم مواجه هستیم. از مهمترین سیستم های امنیتی اتومبیل های این کارخانه می توان به نسلهای ذیل اشاره داشت که هر کدام را به اختصار توضیح می دهیم:

سیستم اول EWS  : از این سیستم برای اتومبیل هایی که ریموتشان بر روی تیغه کلید می باشد استفاده می شود . و در سیستم امنیتی این خودرو ها میتوان تا 10 میکروچیپ کلید را بارگذاری کرد و جهت پاک کردن میکروچیپ کلیدهای مفقود فط کافیست توسط دستگاه های کد دهی کلید بعد از خواندن حافظه امنیتی اتومبیل آن کلید های مفقودر را غیر فعال نمود .

* با توجه به امنیت بالای میکروچیپ این اتومبیل تا 90 درصد امکان کپی کردن این میکروچیپ های زیمنس PC 7935 غیر ممکن است.

سیستم دوم / هوشمند CAS و FEM و BDM: از این سیستم ها در نسل های جدید  اتومبیل بی ام دبلیو بهره برداری شده است اما به اندازه سیستم امنیتی اتومبیل بنز امنیت نداشته و قابل هک می باشند . در این سیستم ها میتوان کلید های مفقود شده را به راحتی با دستگاه های کد دهی حذف نموده و از مدار خارج نمود.

 

 

 

 

 

 

درباره ما بیشتر بدانید..

خدمات قفل و کلید سازی مهران در زمینه ساخت و تکثیر کلید های ضد سرقت اتومبیل و منازل و ساخت و نصب و تعمیرات انواع ریموت کنترل و درب های پارکینگ فعالیت دارد...ادامه مطلب..

ارتباط با ما

  • ایران - تهران - خیابان اشرفی اصفهانی - خیابان باهنر - خیابان هجرت - پلاک 52
  • 82 37 530 0912
  • 021-44015312
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شبکه های اجتماعی

  

Top